18 - 19 жовтня 2018 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова відбулися V Морозівські читання (тематичне засідання – «Тьюторство як засіб інтернаціоналізації освітньо-наукового простору вищої школи»), організатором яких незмінно виступає кафедра педагогіки і психології вищої школи факультету менеджменту освіти та науки НПУ імені М.П.Драгоманова.
Основними науковими напрямами для обговорення стали:
- тьюторинг у контексті концепції освіти впродовж життя;
- феномен тьюторства в традиції світового університету та формуванні відкритого освітньо-наукового середовища;
- партнерська суб’єкт-суб’єктна взаємодія викладач-студент як сутність і умова розвитку тьюторства у вищій школі;
- тьютор – особистісно-професійне призначення викладача вищої школи, теорія і практика професійної підготовки тьюторів;
- тьюторіал із позицій антропопрактики і реалізації принципу індивідуалізації освіти;
- організаційні форми та методичний інструментарій тьюторського супроводу;
- взаєморесурсність тьюторства, консультування, коучінгу, модераторства, фасилітаторства у вищій школі;
- тьютор – нова педагогічна професія, проблеми впровадження назви посади «тьютор» до Класифікатора професій України.
Концепція V Морозівських читань була розроблена з урахуванням напрацювань наукових шкіл:
- Віктора Петровича Андрущенка, доктора філософських наук, професора, члена-кореспондента НАН України, академіка НАПН України – «Філософія освіти і культури»;
- Алли Микитівни Бойко, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України – «Формування в закладах освіти України педагогічно доцільних суб’єкт-суб’єктних відносин на рівні співробітництва і співтворчості»;
- Наталії Миколаївни Дем’яненко, доктора педагогічних наук, професора – «Професійно-компетентнісна підготовка педагогічних кадрів: інтернаціоналізація вітчизняного досвіду».
З привітанням учасників Читань виступив проректор з наукової роботи НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор Григорій Мирославович Торбін. На пленарному засіданні прозвучали доповіді, що стосувалися актуальних питань в галузі тьюторства, зокрема його традицій у вищій школі, сучасних моделей та технологій. Серед доповідачів – С.А.Калашнікова, директор Інституту вищої Інституту вищої освіти НАПН України, Н.М.Дем’яненко, завідувач кафедри педагогіки і психології вищої школи НПУ імені М.П.Драгоманова, Т.Е.Швець, директор програм в International Academy of Tutoring, С.В.Вєтров, президент Тьюторської асоціації України, та представники University of Applied Management (Німеччина, Мюнхен) Стефан та Альона Липовські й ін.
Після чого відбулись обговорення на двох наукових секціях. Було проведено:
- дискусійний клуб «Професія «тьютор» у світі професій (напрями упровадження посади «тьютор» до Класифікатора професій України)» (модератор – Н.М.Дем’яненко);
- майстер-класи: «Поняття та алгоритм тьюторської діяльності в контексті формування системи відкритої освіти» (тренер-тьютор – С.В. Вєтров), «Уміння задавати питання – основна компетенція тьютора» (тренер-тьютор – Т.Е.Швець);
- круглі столи: «Громадянська відповідальність як ціннісна компетентність особистості» (круглий стіл ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; координатори: О.А.Удалова, Ю.В.Ївженко) та «Персональне використання наукометричних баз даних» (модератор – Л.В.Савенкова).
Результати роботи і резолюції V Морозівських читань буде представлено на ІІ Міжнародному Конгресі Тьюторингу (International Academy of Tutoring, Collegium Wratislaviense) 27 – 28 жовтня 2018 року у Києві.
Прес-служба університету