14–15 травня 2013 відбулася XV Міжнародна науково-практична конференція «Молодь в умовах нової соціальної перспективи».
Співорганізаторами заходу виступили Молодіжне об'єднання «Євроклуб» спільно з Інститутом соціології, психології та соціальних комунікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
На пленарних та секційних засіданнях були розглянуті питання самоактуалізації молоді, формування молодіжної культури, цінностей і норм, в тому числі здорового способу життя, а також сучасні тенденції розвитку інформаційного суспільства. Окремі напрямки роботи конференції були присвячені обговоренню формування сучасного світогляду в питаннях гендерної рівності; етнонаціональних вимірювань молодіжної проблематики, інтеграційних європейських процесів
Особливістю цьогорічної конференції був надзвичайний інтерес до технологічних аспектів соціальної інтеграції осіб з функціональними обмеженнями здоров'я, зокрема засобами освіти.
На адресу оргкомітету надійшло понад 100 наукових праць. У роботі конференції взяли участь представники Росії, Естонії, Німеччини.
В рамках конференції працювала наукова панель «Соціальна інтеграція осіб з особливими потребами: інноваційно-педагогічний аспект» (проект INOVEST), в якій взяли участь провідні вчені з м. Одеси, Харкова, Вільнюса, Москви, Києва, Луганська, Львова, а також аспіранти та здобувачі НПУ імені М.П.Драгоманова.
У ході наукової дискусії були розставлені акценти, які, в першу чергу, виділяють соціальну значущість цього виду організації навчання, який дозволяє оптимізувати інтеграцію дітей із соціально виключених груп.
Учасниками конференції були розроблені наступні рекомендації:
Міністерству освіти і науки України.
- Розглянути можливість щодо введення в класифікацію педагогічних спеціальностей посади «Керівник інклюзивного навчального закладу»
Педагогічним університетам.
- Розширити можливості підготовки та перепідготовки за трьома цільовими групами (вчителі, директори шкіл, працівники регіональної системи освіти) з урахуванням вимог в організації інтегрованого/інклюзивного навчання.
Інститутам післядипломної освіти вчителів.
- Ввести в програму роботи цільової курс «Інклюзивна освіта» з метою підвищення професійної компетенції кадрового складу педагогів регіону.
Департаментам освіти місцевих органів самоврядування.
- Підтримати ініціативу лідерів шкільної освіти в проекті «Інклюзивна школа».