На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся міжобласний науково-практичний семінар «Інноваційні технології підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими потребами».
Відкриваючи форум, Палько Т.В., директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосила, що міжобласний семінар у такому великому колі під егідою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА проводиться вперше.
Шеверя М.М., начальник відділу дошкільної, загальної середньої, інклюзивної та позашкільної освіти управління освіти та науки департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, розповів, що рівень зрілості суспільства залежить від багатьох чинників, зокрема, ставлення до людей з особливими потребами. Потрібно переходити від формального до конкретного, якісного навчання дітей з особливими потребами шляхом розробки відповідних навчальних планів, використання ресурсів і партнерських зв'язків із громадськістю.
У режимі он-лайн зв’язку до роботи семінару долучився Одеський обласний інститут удосконалення вчителів. Задорожна Л.К., заступник директора з навчально-методичної роботи Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, розповіла про педагогічні інновації в інклюзивній освіті. Вона наголосила, що упродовж двох років їхній інститут бере активну участь у міжнародному проекті ЄС Tempus «Інновації в інклюзивній освіті» (Україна, Молдова, Білорусь, Німеччина, Швеція, Іспанія). Соціологічні опитування показують, що практично половина педагогів не готові до навчання дітей з особливими потребами. Не готові сприймати таких дітей в загальноосвітніх навчальних закладах і батьки.
Пасічник В.В., професор кафедри інформаційних систем та мереж Національного університету "Львівська політехніка", д. тех. наук, вів мову про інноваційні освітні інформаційні технології щодо інклюзивного навчання дітей з особливими потребами. Він наголосив, що у суспільстві поряд з нами живуть люди з особливими потребами, які мають свої соціокомунікаційні специфічні проблеми. Професор також розповів про три класи інформаційно-комунікаційних технологій для осіб з особливими потребами (органи зору, органи слуху, опорно-руховий апарат). Характерно, що в процесі комунікації між суб’єктами суспільства з’являється технічно-технологічний засіб, пристрій, для побудови надійного соціокомунікаційного зв’язку в суспільстві, де виступає людина з особливими потребами.
Кунанець Н.Е., доцент кафедри інформаційних систем та мереж, заступник директора з наукової роботи НТБ Національного університету "Львівська політехніка", розповіла учасникам про інформаційно-бібліотечне обслуговування користувачів з особливими потребами.
Дікова-Фаворська О.М., професор кафедри соціології Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій НПУ імені М.П.Драгоманова, д.соціол. наук (м.Київ), розкрила особливості пошуку моделі реалізації інклюзивної освіти, організації навчально-виховного процесу в умовах інклюзії.
Утьосова О.І., завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації активно включилася в дискусію, наголосивши на особливостях розвитку інклюзивної освіти на Закарпатті та окресливши позитивну динаміку створення інклюзивних планів, яких зараз на теренах області нараховується 85.
Гаяш О.В., методист з інклюзивного навчання кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти ЗІППО, к.пед. наук., наголосила, що взаємодія між «здоровими» дітьми і дітьми з особливими потребами в інклюзивних класах сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків. Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, вони стають більш чуйними, готовими до взаємодопомоги. Вона поділилася досвідом роботи щодо підготовки педагогів області до роботи з дітьми з особливими потребами.
професор кафедри соціології Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій НПУ імені М.П.Драгоманова, д.соціол. наук (м. Київ) та Іваць О.М., доцент кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського ІППО, к.соціол. наук, розповіли про реалізацію концепції «незалежного життя» в умовах інклюзії.
Афанасьєв Д.М., викладач кафедри соціології і соціальної роботи ДВНЗ «Ужгородський національний університет», наголосив на особливостях формування інформаційно-комунікативних компетенцій в мережі Інтернет.
Підбиваючи підсумки роботи науково-практичного семінару, Тетяна Палько наголосила, що використання інноваційних технологій підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими потребами є новою та вкрай важливою вимогою сьогодення.