13-14 листопада 2013 року в Національному педагогічному університеті імені Михайла Драгоманова відбуватиметься Міжнародний науково-практичний семінар «Полікультурна освіта в ХХі столітті: створення партнерства в школах при викладанні та вивченні історії», що організований за сприяння Міністерства освіти і науки України, Ради Європи, Всеукраїнської Спілки викладачів суспільних дисциплін і громадянської освіти та НПУ імені М. П. Драгоманова.
Захід відкрив заступник Міністра освіти і науки України Борис Жебровський, побажавши учасникам плідної та взаємокорисної роботи. За словами високопосадовця, семінари подібного формату не дивина для української освітньої галузі, оскільки відбуваються систематично за різними тематичними напрямками та націлені на зацікавлення не лише науковців, але й практиків, педагогів шкіл, вчителів, а Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова став хорошою платформою для здійснення таких заходів. «Нам особливо важливо почути думку закордонних експертів щодо тих чи інших складних моментів у навчальному-виховному процесі, - наголошує Борис Михайлович, - і відповідно до цього реалізовувати власні напрацювання та розробки».
Перед учасниками семінару виступили зокрема старший викладач історії та громадянської освіти Університету західної Англії Дін Смарт з доповіддю «Як викладати історію в багатокультурних класах, використовуючи інклюзивні підходи».
Викладач педагогічного факультету Мальтійського університету Йозанна Велла поставила перед учасниками проблему «Чи може викладання історії змінювати ставлення учнів? Історична освіта і проблема ісламофобії».
Викладач інституту підготовки вчителів Університету прикладних наук в Амстердамі Хуб Отес виступив з презентацією «Якими компетенціями та ресурсами мають володіти вчителі для роботи в полікультурному середовищі».
Загалом тематика семінару об’єднувала питання, на кшталт: чи повинна історія національних громад викладатися як частина основної програми або як окрема тема програми; які теми сучасної програми з історії можуть бути використані у викладанні та вивченні багато культурності; як залучити батьків до викладання та вивчення багатокультурності: навчальні програми та позакласні заходи; чому для підготовки вчителя історії необхідно включати до навчальних програм питання багато культурності й чимало інших.
Як зазначила керівник освітніх програм з історії в Раді Європи Тетяна Мінкіна-Мілко, семінар «Полікультурна освіта в ХХІ столітті: створення партнерства в школах при викладанні та вивченні історії» - це частина трирічної узгодженої програми-дії між Україною та Радою Європи, яка реалізується вже другий рік поспіль та має на меті формування моделей побудови освіти у полікультурному світі. Історичні дисципліни у цьому контексті мають особливу вагу, оскільки закладають основи формування людської особистості.
Робота в цьому напрямку ведеться й Асоціацією ректорів педагогічних університетів Європи, що задекларовано Педагогічною Конституцією Європи. Про це розповів президент Асоціації, ректор НПУ імені М. П. Драгоманова Віктор Андрущенко. Модель розвитку мультикультурної освіти передбачає реалізацію цілей паритетного виховання національної самосвідомості і толерантного ставлення до інших культур, переконані науковці. Саме таким чином вдасться забезпечити мирне, толерантне співжиття суспільства.
Міжнародний семінар триватиме протягом 13-14 листопада та включає роботу в секціях, практичне відвідування учасниками середніх навчальних закладів і презентацію результатів обговорення.
Людмила КУХ,
прес-служба університету








