30 травня 2013 року ректор Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова Віктор Андрущенко зустрівся з ініціаторами та керівниками проекту й методики TheoPrax, що має на меті підвищення прагнення до знань, в таких галузях як: наука і техніка, а також гуманітарних та соціальних сферах. Гості з Німеччини професор др. Петер Ейєрер і тренер з проектного та конфліктного менеджменту Дьорте Краузе відвідали Україну у рамках домовленостей та на запрошення від Інституту обдарованої дитини НАПН України і Малої академії наук.
Зустріч пройшла у атмосфері товариськості за участі Віктора Андрущенка, Президента Малої академії наук Станіслава Довгого, проректора з навчально-методичної роботи Романа Вернидуба, ректора Інституту екології економіки і права Олени Биковської, співробітників Інституту обдарованої дитини. Гості розповіли про саму методику TheoPrax, яка спрямовує вихованців до застосування отриманих знань на практиці і проявлення їх на громадському рівні.
За словами вчених, розвиток та втілення в реальність методики TheoPrax розпочалось із 1996 року. На сьогодні вже успішно завершено близько 850 учнівських та студентських проектів в Німеччині, близько 300 проектів в Бразилії; функціонує 18 осередків в Німеччині та один центр в Бразилії (з 2006 року); проведено більш ніж 80 багатоденних заходів підвищення кваліфікації для вчителів та викладачів за методикою TheoPrax; ініційовано 24 «шкільні фірми».
TheoPrax працювала два роки в рамках офіційного проекту ЮНЕСКО «Вчимось наполегливості», який вже проводиться понад 10 років, з 2005 року, 2009/10 вже втретє, а також в межах програми «Країна ідей», з 2007 відома як «Місто ідей», а в 2005 році в проекті Lernort Labor. З 2007 року TheoPrax була визнана Федеральним міністерством економіки та технологій (BMWi), Берлін, як одна з 11 найпопулярніших методик в проекті «Школа винахідливості».
Німецькі науковці закцентували увагу драгоманівців на основній меті проекту – підвищенні інтересу до навчання серед викладачів та учнів, об’єднання понять думання і дії, забезпечення можливості самостійного подальшого навчання. Ключовим моментом у такому навчанні, на переконання дослідників, є саме посилення самостійної діяльності учнів, їх активної мотивованої допитливості та наукової цілеспрямованості.
Серед успішно завершених проектів TheoPrax були названі розробки рисового паперу в якості мембрани для осмотичної електростанції та літійної батареї; оптимізація Конструктора «Мікросистемна техніка»; дослідження сонячних фотоелементів на зовнішній поверхні транспортних засобів та інше.
Віктор Андрущенко розповів гостям про наукові досягнення й перспективи Драгоманівського університету, які тісно пов’язані з його міжнародними контактами, спільними міжнаціональними симпозіумами й конференціями. Студенти-драгоманівці – переможці численних наукових олімпіад і конкурсів міжнародного рівня, педагоги НПУ викладають в закордонних університетах та користуються високою популярністю. «Загалом наукова сфера в Драгоманівському виші – одна з прерогатив розвитку в контексті того, що НПУ претендує на статус дослідницького в майбутньому», - зауважив Віктор Петрович.
Гості прогулялися коридорами українського університету, оглянули картинну галерею «Видатні українці у світі», поспілкувалися з викладачами й студентами НПУ.
Довідка Прес-служби НПУ:
ПРОФ. ДР. ПЕТЕР ЕЙЄРЕР – колишній керівник співробітництва (унії) Фраунгоферського інституту хімічних технологій, м. Пфінцталь, та Інституту синтетичних матеріалів та випробування пластмас. Ініціатор методики TheoPrax, Голова та співзасновник фонду TheoPrax, консультант Фраунгоферського інституту хімічних технологій, м. Пфінцтал та ін. Видавець та співвидавець деяких журналів та книжок, серед них: «Інженерія полімерів – теорія та практика», «Зміна полоси руху – професори та підприємці переганяють конкурентів – узагальнений досвід», «TheoPrax – елемент для навчальних організацій – проектна робота в освіті», Синтетичні матеріали – властивості + використання 2012, 8-ме видання.
Освіта. Інженер, машинобудування. 1971 – захист дисертації про електричні властивості епоксидних смол. 2003 - сертифікат викладача-дидактика університету.
ДЬОРТЕ КРАУЗЕ – керівник центру TheoPrax (Фраунгоферський інститут хімічних технологій). Член правління та співзасновник фонду TheoPrax, співзасновник і член наглядової ради Академії наук для обдарованих землі Баден-Вюртенберг, член ініціативної робочої групи «Дух підприємництва у школах» (ініціатор – Федеральне міністерство економіки та технологій, Берлін).
Освіта. Медично-технічний асистент рентгенівських лабораторій. Вчитель математики, хімії та німецької мови. Додаткова освіта – тренер з проектного та конфліктного менеджменту. Сертифікат викладача-дидактика університету.
Прес-служба університету








