16-17 травня 2013 р. на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми освітнього і наукового контентів професійної підготовки вчителів-філологів» зініційована Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова та організована кафедрою педагогічної творчості.
У роботі конференції взяли участь близько 300 науковців, викладачів закладів вищої освіти ІІІ, ІV рівнів акредитації, працівників наукових освітніх центрів, представників державних органів управління освітою. Учасниками конференції були вчені із різних міст України, зокрема: Бердянська, Вінниці, Глухова, Донецька, Житомира, Ізмаїла, Києва, Кривого Рогу, Луганська, Львова, Маріуполя, Мелітополя, Миколаєва, Одеси, Рівного, Сум, Тернополя, Умані, Чернігова, Харкова, Херсона, Хмельницького та ін.
На пленарному і секційному засіданнях обговорювались найважливіші питання освітньої політики, філологічної і педагогічної освіти, сучасних теоретичних концепцій, технологій, стратегій формування висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців, було визначено проблеми професійної підготовки педагогів-філологів і накреслено перспективні шляхи їх вирішення.
Серед пріоритетних напрямів реформування системи освіти учасники конференції закцентували увагу на:
- оновленні методологічної основи фахової підготовки словесників, зумовленій розвитком філологічної науки і практики;
- модернізації філологічної освіти внаслідок запровадження теоретичних концепцій особистісно-розвивального, інтерактивного, модульного навчання, екзистенціального, герменевтичного, контекстуального, комунікативного, компетентнісного, культурологічного, аксіологічного й акмеологічного підходів, реалізацій ідей неперервного і безперервного навчання;
- реалізації Концепції загальної середньої освіти (11-річна школа), Концепції літературної освіти, профілізації шкільної освіти й відповідному удосконаленні філологічної підготовки вчителів української мови і літератури;
- інтеграції здобутків наукових галузей та їх упровадженні в систему професійної підготовки вчителів української мови і літератури;
- оновленні фахової підготовки філологів відповідно до викликів епохи, потреб сучасних загальноосвітніх профільних шкіл і середніх навчальних закладів нового типу у висококомпетентних фахівцях;
- створенні нового науково-методичного забезпечення та педагогічно-психологічного супроводу виховання компетентних фахівців у галузі педагогіки і філології, що відповідало б реаліям сучасного стану розвитку наукового знання;
- збагачення навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, виховної діяльності у вищому педагогічному навчальному закладі на основі новацій і здобутків як вітчизняної, так і зарубіжної педагогіки і філології.
Учасники конференції наголошують, що сучасні світові тенденції в галузі професійної підготовки педагогів-філологів вимагають врахування тенденцій глобалізації усіх соціокультурних процесів, які викликають необхідність створення якісно нової теоретичної бази досліджень проблем педагогічного супроводу професійного становлення і подальшого розвитку науково-педагогічного працівника й зокрема – вчителів філологічних спеціальностей. Це забезпечить піднесення загального рівня культури нації і розвій креативних індустрій, які не лише здавна представляли Україну світові, але й у майбутньому можуть стати її конкурентоспроможним національним брендом.
Конференція відбулася у формі наукового діалогу, презентацій наукових пошуків дослідників і практичного досвіду освітніх закладів і установ України, майстер-класів, тренінгів українських фахівців і наукової дискусії-круглого столу, що засвідчує її важливе теоретичне та прикладне значення.
Вл. інф.








