У Національному педагогічному університеті імені Михайла Драгоманова 26 квітня 2013 року відбувся Міжнародний круглий стіл присвячений ініціативі прийняття Педагогічної Конституції Європи. Організаторами заходу разом з педагогічним вишем виступили Центр суспільних досліджень «Український меридіан» та Аналітичний центр «Політика» за участі українських експертів та громадських діячів, представників країн ЄС.
Поштовхом до проведення такого круглого столу за темою "Педагогічна Конституція Європи - шлях до спільного європейського науково-освітнього простору" стало жваве Інтернет-обговорення статті про Педагогічну Конституцію Європи директора Центру суспільних досліджень «Український меридіан» Дмитра Левуся на чеському сайті COMMUNITYUA. Чимало науковців у галузі педагогіки, психології, соціології та філософії виявили бажання долучитися до обговорення та почути, в першу чергу, думки одного з авторів проекту, Президента Асоціації ректорів педагогічних університетів Європи, очільника НПУ імені М. П. Драгоманова, доктора філософських наук, академіка Віктора Андрущенка.
Віктор Петрович розпочав ініційоване засідання подякою за особливу увагу до Конституції та бажання детальніше її розглянути й внести власні пропозиції. Однією з головних цілей цього круглого столу, за словами ректора, є саме відкритість проекту, який передбачає внесення пропозицій щодо його поліпшення, удосконалення, адже тут важлива робота науковців не лише в галузі педагогіки і філософії.
«Ми запропонували Європі цілком новий і незвичний проект, який має на меті значно глибший суспільний сенс, ніж це може видатися на перший погляд, - зазначає Віктор Петрович, - у першу чергу це пов’язано з великою місією Вчителя у суспільстві, що спрямована на зміцнення і розвиток єдиного Європейського дому, поглиблення взаємодії і співпраці народів європейського простору, як умови забезпечення гідного місця Європи у глобальній світовій конкуренції народів і культур».
Саме вчитель, на думку ректора, безпосередньо формує культуру жити разом у суспільстві без насильства, у мирі і злагоді, за принципами гуманізму, милосердя, справедливості і свободи. Педагогічна Конституція Європи встановлює принципи узгодженої трансуніверситетської політики, регламентує педагогічну діяльність та визначає загальний механізм підготовки вчительських кадрів.
Віктор Андрущенко розповів учасникам круглого столу про поетапне виконання проекту, розраховане практично на десятиліття, оскільки об’єднує у собі не просто затвердження стратегічного документу, але й підготовку робочими групами, які складатимуться з експертів і науковців різних країн світу в найрізноманітніших галузях, додатків до програм для навчання студентів-педагогів, та написанням і виданням спеціальних книг для читання, як їх охарактеризував академік, за предметами й дисциплінами. Характерною особливістю таких книг стане різностороннє потрактування матеріалу, де будуть присутні різні точки зору й погляди на одне й те ж явище, аби особистість мала можливість при формуванні власної думки враховувати усі існуючі сторони й позиції щодо цього. «Безумовно, це громіздка й велика наукова робота, але спільними зусиллями нам вдасться її виконати, - наголошує Віктор Андрущенко, - Ще один плюс такої роботи, що за круглий стіл для співробітництва й реальних результатів вдасться посадити вчених різних країн, а тому й плідність такого співробітництва зросте неймовірно».
«180 років у педагогічному просторі Європи дає право Національному педагогічному університету імені Михайла Драгоманова ставити і вирішувати доленосні питання, запрошувати до співпраці всіх, хто торує дорогу до Великого Європейського Храму», - переконаний очільник.
Учасники круглого столу підтримали такі ідеї пана Андрущенка, зауважуючи на високій місії Педагогічної Конституції Європи, адже це крок з боку України такий, на який європейський світ навіть не очікував. До обговорення активно долучилися Президент «Спілки молодих європейців», журналіст Я. Пешек (Чехія), Директор Інституту магістратури, аспірантури та докторантури НПУ Володимир Савельєв, голова Корпорації «Українсько-польський центр академічних обмінів» О. Москаленко, студенти й журналісти.
Людмила КУХ,
Прес-служба університету








