Сучасне гіперглобалізоване суспільство з неабиякою охотою й активністю зараз готує талановитих теоретиків у найрізноманітніших галузях у той час, коли найбільше цьому ж самому суспільству не вистачає фахівців-практиків. Величезна прірва між теорією і практикою, яка щороку лише поглиблюється, врешті-решт загрожує цивілізації абсолютною відірваністю наукового знання від його ж застосування в житті, тобто фактично від того, до чого воно й покликане.
Гостро ця проблема звучить для усіх закладів освіти України, особливо це стосується вищої школи, яка безпосередньо готує фахівців. Традиційно таке питання постає й на засідання Вченої Ради Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова. Нещодавно члени Ради розглядали в порядку денному про організацію практичної підготовки в Інституті філософської освіти і науки НПУ. Доповідав директор Інституту, доктор історичних наук, професор Іван Дробот.
Безпосереднім аспектом аналізу стало «занурення» особистості в реальний виробничий процес, пізнання його з середини у всій повноті виробничої дійсності, що відбувається саме під час практичного використання здобутих знань.
«Фундаментальною здатністю фахового освітянина як і будь-якого іншого спеціаліста, є прагнення до самоосвіти, розширення власного світоглядного горизонту, - переконаний ректор вишу, академік Віктор Андрущенко, - а тому для Драгоманівського університету забезпечення систематичної непереривної й послідовної практики – одне з першочергових завдань». Саме через практику, за словами очільника, майбутні фахівці входять у систему людських відносин, формують у собі громадянські якості, виховують почуття відповідальності не лише за свою роботу, колектив і організацію, в якій працюють, але й за суспільство загалом. А педагоги – це майбутня еліта країни.
Пан Дробот детальніше охарактеризував види й методики проведення практик в Інституті від культурологічної і до власне навчальної педагогічної. В основу кожної покладена радикальна модернізація цієї складової навчально-виховного процесу, що закликає до самоствердження студента в новій статусно-рольовій позиції професіонала.
Усі інститути НПУ теж активно впроваджують оновлені форми практик, розширюючи за нормативною базою їхні часові рамки, даю змогу студентам відчути себе повноцінним учасником великого дійства під назвою «професійна діяльність». Це вже досить велика жменя зусиль, кинутих для подолання прірви між теорією і практикою.
Людмила КУХ,
прес-служба університету








