Чимало запитань від студентів і на сайті ректора Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова Віктора Андрущенка і на сторінках директорів інститутів пов’язані зі складнощами розуміння системи оцінювання знань студентів у виші. Для уникнення конфліктних ситуацій і непорозумінь керівництвом був влаштований круглий стіл ««Удосконалення системи організації оцінювання знань студентів як дієвий фактор підвищення якості освіти».
Захід мав на меті розгляд, аналіз і обговорення усіх пропозицій від студентів і викладачів вишу щодо покращення системи оцінювання знань студентів.
На власному студентському досвіді знаю, що прийшовши в університет після школи (бо найактуальніше це саме для першокурсників) дуже складно швидко адаптуватися до нових оцінок, особливо перший семестр. Віктор Андрущенко завжди питання такого характеру вирішує спільно з професорсько-викладацьким і студентськими колективами, які є безпосередніми учасниками навчально-виховного процесу. Й цього разу була створена робоча група для дослідження проблеми. 26 березня 2013 року відбувся круглий стіл на тему «Удосконалення системи організації оцінювання знань студентів як дієвий фактор підвищення якості освіти».
З доповіддю про організацію і проведення контролю та оцінювання знань студентів НПУ імені М.П. Драгоманова виступив проректор з навчально-методичної роботи НПУ Роман Вернидуб. Проректор наголосив на важливості об’єктивності оцінювання знань студентів, що зрештою призведе до широких можливостей у майбутньому знайти пристойне місце працевлаштування на ринку праці. Поза будь-якими формальними речами, на думку Романа Михайловича, в університеті не можна забувати про якісний показник знань, адже саме це буде визначальним для кожного студента.
Вчений секретар університету, професор Олена Уваркіна розповіла присутнім про основні принципи Болонського процесу, практику їх імплементації в систему вищої освіти та про напрямки модернізації в рамках освіти.
Аспірант і викладач Інституту філософської освіти і науки Антон Дробович виступив, так би мовити, від імені викладацького колективу з доповіддю щодо проблеми організації оцінювання знань студентів в університеті. Молодий викладач пригадав свій недавній студентський досвід і закликав студентів у першу чергу вчитися, адже вони обирають університет заради здобуття знань, а не суб’єктивних і нечесних оцінок.
Обговорювалося також і питання усної та письмової форм складання іспитів. Студенти активно долучилися до обговорень, висували власні пропозиції, ділилися складнощами в розумінні системи оцінювання, «зароблянні» балів на кожному занятті. З’явилася пропозиція дати змогу викладачам вибирати самим форму екзамену. Все ж зійшлися на тому, що систему оцінювання потрібно удосконалювати, щоб забезпечити її об’єктивність, чесність, універсальність., трансформувати систему контролю до більш творчого рівня, щоб кожен студент зміг проявити себе з найкращої сторони. Адже в Драгоманівському університеті – центральна особистість – Студент.
Олександра ДУДКО,
прес-служба університету