Приблизно в такому ракурсі можна окреслити цілі Всеукраїнського науково-методичного семінару «Інноваційні технології у дошкільній освіті України: розвиток дитячої обдарованості та креативності», що відбувся нещодавно у Національному педагогічному університеті імені Михайла Драгоманова за ініціативи та організації Інституту розвитку дитини на чолі з директор Іриною Загарницькою.
Проходив захід за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Національної академії педагогічних наук та Національного центру «Мала академія наук України». Співорганізаторами семінару виступили Український державний центр позашкільної освіти, Сектор науково-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту, Лабораторія психології дошкільника Інституту психології імені Г. Костюка НАПН, Лабораторія дошкільного виховання Інституту проблем виховання НАПН, Інститут психології імені Л. С. Виготського Російського державного гуманітарного університету, Інститут педагогіки і психології Московського міського педагогічного університету, Лабораторія розвитку дитини столичної освіти Московського міського педагогічного університету, Інститут екології, економіки і права, Всеукраїнська молодіжна громадська організація «Союз обдарованої молоді».
Програмою заходу окрім пленарних засідань передбачалися круглі столи, присвячені обговоренню виявлення дитячої обдарованості та креативності, концепцій і стратегій її розвитку, діяльності позашкільних освітніх і громадських організацій як центрів розвитку та підтримки обдарованих дітей і молоді.
Серед почесних гостей виступили радник Прем’єр-міністра України, співголова Наглядової Ради університету Анатолій Толстоухов, головний консультант Секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Євген Красняков, фізик, академік НАН України Віктор Бар’яхтар, академік Іван Зазюн та чимало інших.
Привітав усіх у стінах університету ректор вишу Віктор Андрущенко. У добу превалювання матеріального очільник зважився заговорити про ціну: «Ніякими грошима не виміряти працю вихователя, який приходить вперше до дитини, вчить її тому, що потім супроводжуватиме людину усе життя, аби ми тепер з гордістю могли сказати: усі ми родом з дитинства і ще додати – з дитинства добра і сонця». Віктор Петрович переконаний, що з дитиною повинен працювати найкращий, універсальний педагог, психолог, митець, бо кожного дня малюк інакший, з новими думками й новими емоціями. Треба вміти розпізнати їх, знайти підхід. Тому пошуки у напрямку обдарованості дитини і її реалізації особливо актуальні в сучасності.
Про це неодноразово наголошували й автори унікальних майстер-класів, що демонструвалися учасникам та були пов’язані діагностикою обдарованості і креативності, ігротехнікою в роботі з обдарованими дітьми. Вчені запропонували гостям шляхи розвитку обдарованості дошкільника засобами інноваційного освітнього проекту «Розквіт», за допомогою інноваційних технологій та сучасних підходів. Активні дискусії велися і щодо впровадження міжнародного досвіду виховного процесу у дошкільних навчальних закладах. Врешті підсумком став вихід збірника наукових праць учасників.
Людмила КУХ,
фото Юлії КОВАЛЬЧУК,
прес-служба університету








