Who is online?  

We have 118 guests and no members online

   

Sikorsky Challenge  

   

SCEGES  

plakat

   

Пошук у Google  

   
× Дискусія організована у вигляді обговорень окремих доповідей, підготовлених українськими експертами. Кожна доповідь присвячена окремому аспекту демократичного розвитку держави і суспільства.
Будемо вдячні за Вашу активну участь у цій дискусії, коментарі та власні думки щодо запропонованого аналізу.
Коментарі, які стосуються кожної окремої доповіді, будуть узагальнені та опубліковані, відкриваючи більш широке публічне обговорення того, що необхідно зробити для сприяння демократичним реформам в Україні.
Щоб залишити свій коментар, Вам необхідно зареєструватись. Модератори форуму залишають за собою право вилучати повідомлення, що містять прямі чи непрямі образи інших користувачів ресурсу, в тому числі за етнічною, національною, расовою чи релігійною приналежністю, нецензурні висловлювання, висловлювання порнографічного чи сексуального характеру, висловлювання, що мають на меті провокування різкої реакції інших учасників форуму, що містять рекламу, комерційні повідомлення, а також ті, що не мають інформаційного навантаження та не стосуються тематики форуму.

Демократичний контроль над установами внутрішньої та зовнішньої безпеки.

  • Любов Марголіна
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #1238 by Любов Марголіна
а) Чітко визначені заходи захисту, що можуть бути застосовані у примусовому порядку, проти використання у політичних цілях збройних сил, розвідки та правоохоронних органів та їхніх працівників;
б) Чітко визначені принципи відповідальності (accountability) збройних сил, розвідки та правоохоронних органів перед демократичними інститутами;
в) Чітко визначені межі повноважень усіх правоохоронних органів (агентств);
г) Механізми незалежного розгляду та оскарження що захищають громадян від зловживань з боку правоохоронних органів та їхніх працівників;
д) Незалежні механізми розгляду та контролю над діяльністю органів розвідки;
е) Агенти державної безпеки розуміють свої обов’язки за умов режиму закріплених прав та діють відповідним чином.

Демократичний контроль за діяльністю внутрішніх і зовнішніх інститутів безпеки (С. Галушко)

Наявність ефективної та дієвої системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки або “силовими структурами” є однією з важливих ознак демократичного розвитку держави. У доповіді аналізуються різні аспекти цієї проблематики в Україні. Зазначається, що у країні створено відповідну нормативно-правову базу, яка регламентує питання, пов’язані з демократичним цивільним контролем за державними інститутами безпеки та силовими структурами. Водночас механізми громадського контролю потребують свого формування та вдосконалення, зокрема шляхом:
- своєчасного та достовірного інформування суспільства;
- широкого залучення громадськості до обговорення найбільш гострих проблем національної безпеки під час опрацювання відповідних державних рішень;
- створення громадських експертних рад при органах виконавчої влади, які діють у сфері забезпечення національної безпеки.
Як визнається в офіційних державних документах і на експертному рівні, поки що не вдається забезпечити відповідність сектору безпеки України потребам суспільства, а саме:
- правоохоронні органи України в їх нинішньому стані неспроможні здійснювати надійний захист прав і свобод людини й громадянина, ефективну боротьбу зі злочинністю, зокрема організованою, криміналізацією економіки, корупцією;
- діяльність розвідувальних і контррозвідувального органів не в усьому адекватна викликам і загрозам національній безпеці України;
- критичний стан озброєння та військової техніки, низький рівень забезпечення й підготовки Збройних Сил України, що ставить під загрозу можливість виконання ними завдань оборони держави.
Серйозною проблемою постають незадовільні стан і функціонування судової влади, поширення в її інститутах хабарництва та корупції, повільне, а подекуди й неправосудне вирішення судових справ. Неефективною залишається організація парламентського контролю за діяльністю спеціальних служб, закритий характер функціонування яких потребує впровадження відповідних механізмів спостереження та ухвалення рішень. Не вирішено також проблему вдосконалення бюджетного контролю над сектором безпеки й оборони. Не знято з порядку денного й таке важливе питання, як гармонізація цивільно-військових відносин у суспільстві з відновленням позитивного іміджу військових і вдосконаленням системи зв’язків з громадськістю.
У доповіді визначено шляхи й напрями підвищення ефективності системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки в Україні, серед яких:
- вдосконалення законодавства з питань національної безпеки;
- наукове обґрунтування інституційних перетворень і державних управлінських рішень у галузі політики безпеки й оборони;
- підвищення ефективності парламентського контролю;
- ініціювання відкритого суспільного діалогу зі стратегічних питань оборонної політики з подальшим впровадженням у життя нароблених пропозицій;
- формування механізмів залучення до практики формування державної оборонної політики та системи демократичного цивільного контролю інститутів громадянського суспільства, цивільних аналітичних центрів і мас-медіа.

З текстом доповіді можна ознайомитись у прикріпленому файлі (див. нижче)

File Attachment:

File Name: 04.pdf
File Size:543 KB
Attachments:

Please Log in to join the conversation.

  • О.В.Тягло
  • Visitor
  • Visitor
13 years 5 months ago #1250 by О.В.Тягло
О.В.Тягло (Харків)
1. Жодним чином не заперечуючи актуальності «демократичного цивільного контролю» за різноманітними силовими структурами, хочу зауважити, що на тлі сучасних теоретичних розробок і відповідної світової практики цей концепт є застарілим. Більш відповідним видається концепт «підзвітність» (accountability). З його урахуванням, до речі, стають більш ясними як наявні у нашій країні вади «демократичного цивільного контролю», так і можливості подальшого вдосконалення діяльності вітчизняних силових структур з огляду на потребу їх демократизації.

«Система підзвітності повинна включати сім ключових складових, а саме: (1) багатоканальний механізм контролю; (2) багатовимірні відношення подання звітності; (3) функції прогнозування; (4) чіткий розподіл, хто перед ким і за що підзвітний; (5) стандарти звітності; (6) транспарентність; і (7) етичний кодекс».
Див.: Cheung, Jocelyn. Police Accountability // The Police Journal, 2005. – Vol.78. – P.3-36.

2. Доповідь шановного експерта С.О.Галушка, написана на початку 2008 року, через істотну плинність нашої реальності вимагає певного доповнення – сподіваюсь, воно буде подане на конференції. Крім того, хотілось би побачити й інший рівень аналізу – не тільки формальний і «макроскопічний», а, наприклад, з урахування відомостей «з землі», наприклад фактичних даних і висновків наказу МВС України №90 від 26.03.2010 року «Про стан дисципліни і законності в діяльності органів та підрозділів внутрішніх справ та заходи щодо його покращання» і т.п.

Please Log in to join the conversation.

Moderators: Любов Марголіна
Time to create page: 0.391 seconds
Powered by Kunena Forum
   

Contacts

Address: 
9, Pyrogova st.
01601, Kyiv
Ukraine
Reception Phone: 
(+38 044) 234-11-08
   

Admission for foreigners

Address: Room 243 (Foreign students department),
9, Pyrogova st., 01601 Kyiv, Ukraine
 
Monday-Friday, 9.00-13.00, 14.00-17.00
 
Tel.: (+38 044) 239-30-86