Who is online?  

We have 179 guests and no members online

   

Sikorsky Challenge  

   

SCEGES  

plakat

   

Пошук у Google  

   
× Дискусія організована у вигляді обговорень окремих доповідей, підготовлених українськими експертами. Кожна доповідь присвячена окремому аспекту демократичного розвитку держави і суспільства.
Будемо вдячні за Вашу активну участь у цій дискусії, коментарі та власні думки щодо запропонованого аналізу.
Коментарі, які стосуються кожної окремої доповіді, будуть узагальнені та опубліковані, відкриваючи більш широке публічне обговорення того, що необхідно зробити для сприяння демократичним реформам в Україні.
Щоб залишити свій коментар, Вам необхідно зареєструватись. Модератори форуму залишають за собою право вилучати повідомлення, що містять прямі чи непрямі образи інших користувачів ресурсу, в тому числі за етнічною, національною, расовою чи релігійною приналежністю, нецензурні висловлювання, висловлювання порнографічного чи сексуального характеру, висловлювання, що мають на меті провокування різкої реакції інших учасників форуму, що містять рекламу, комерційні повідомлення, а також ті, що не мають інформаційного навантаження та не стосуються тематики форуму.

Система групової політики, що забезпечує представництво інтересів громадян на основі принципів плюралістської теорії

  • Любов Марголіна
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #1231 by Любов Марголіна
а) Не існує перешкод та бар’єрів до формування груп;
б) Урядовці, влада та адміністративні інститути визнають легітимність захисту інтересів (advocacy);
в) Існує відкритий та рівний доступ груп захисту (advocacy groups) до людей, що приймають рішення;
г) Лобіювання регулюються задля забезпечення прозорості та справедливості в конкуренції поміж групами
д) Групи, що знаходяться у невигідному соціальному становищі (disadvantaged) або розпорошені групи зі слабкими фінансовими та організаційними можливостями отримують підтримку для підвищення їх конкурентоспроможності ву ефективному лобіюванні своїх інтересів.

Групова політика та представництво інтересів громадян в Україні
(В. Степаненко)


У доповіді досліджено: особливості формування груп інтересів і групової політики в Україні (розділ 1), умови, інститути та практики захисту групових інтересів, зокрема в таких аспектах, як: існуючі бар’єри або перешкоди для формування груп інтересів, проблеми легітимності групової політики, її відкритості та справедливості, а також питання підтримки груп, які перебувають у невигідному соціальному становищі (розділ 2).
Серед висновків цієї доповіді основними є такі:
• Сутнісною прикметою реального політичного процесу в Україні є збереження авторитарних за своєю суттю та великою мірою формально-декларативних механізмів представництва суспільних і групових інтересів.
• Зворотною стороною цих особливостей політичного процесу є його вузькокорпоративний характер, формування владних або кланових груп інтересів із їх досить чітко артикульованими економічними та політичними інтересами в боротьбі за владу. Така система політичного представництва сприяє реалізації інтересів обмеженого кола суспільних груп (зокрема, кланово-оліхархічних об’єднань і державної бюрократії), а політичні інституції, які в ідеалі мають виконувати роль представників інтересів широкого загалу суспільних груп (передусім політичні партії), не є ефективними.
• Наслідком такої асиметрії є деформація політичного впливу в існуючому спектрі груп інтересів у бік звичаєвих, общинно-кланових, фінансово-олігархічних або державно-бюрократичних груп інтересів на противагу асоціативним групам інтересу громадянського суспільства.
• У країні вже існують формально-юридичні умови щодо формування груп і об’єднань громадян задля реалізації та задоволення їхні інтересів, водночас бар’єри та перешкоди в цьому відношенні полягають у комплексі чинників історичного, інституціонального, соціально-психологічного та бюрократичного характеру. Серед важливих чинників стримування розвитку групової політики також – слабка артикуляція власних інтересів багатьма суспільними групами та низький рівень розвитку навичок і практик самоорганізації громадян.
• Держава й адміністративні інститути формально та юридично визнають легітимність захисту інтересів різними соціальними групами, але на практиці, принаймні, не сприяють цьому. Корпоративні інтереси владно-бюрократичного апарату та фінансово-економічних груп навколо нього великою мірою зацікавлені у збереженні свого контролю над суспільством, відповідно – у збереженні тенденцій “одержавлення” суспільного життя.
• В Україні ще не створено реальні умови для рівної, прозорої та публічної конкуренції різних груп щодо їхнього доступу до людей, що ухвалюють рішення. Можливі кроки для поліпшення ситуації в цій сфері: 1) законодавче врегулювання проблем доступу різних груп до інформації, яка є публічною та 2) інституціоналізація цивілізованого лобізму через законодавче врегулювання його практик.
• Демократична політика підтримки соціально вразливих груп, окрім системних реформ у недосконалій державній системі їх соціальної опіки, має містити й більш важливий компонент, а саме – розвинену систему лобіювання та захисту інтересів соціально вразливих груп, а також політику сприяння їх власній громадській самоорганізації, підвищення їхньої громадянського активності та компетентності в захисті й відстоюванні своїх прав ними самими.
• Значного успіху та ефективності політика підтримки груп, які знаходяться в невигідному соціальному становищі, набуває в ініціативах і соціальних проектах, у яких поєднуються зусилля, ресурси й можливості держави, органів місцевого самоврядування та неурядових організацій, зокрема у проектах розвитку сталих громад.

З текстом доповіді можна ознайомитись у прикріпленому файлі (див. нижче)

File Attachment:

File Name: 11.pdf
File Size:489 KB
Attachments:

Please Log in to join the conversation.

Moderators: Любов Марголіна
Time to create page: 2.631 seconds
Powered by Kunena Forum
   

Contacts

Address: 
9, Pyrogova st.
01601, Kyiv
Ukraine
Reception Phone: 
(+38 044) 234-11-08
   

Admission for foreigners

Address: Room 243 (Foreign students department),
9, Pyrogova st., 01601 Kyiv, Ukraine
 
Monday-Friday, 9.00-13.00, 14.00-17.00
 
Tel.: (+38 044) 239-30-86