У період з 5 по 20 квітня 2013 була проведена серія фокусованих групових інтерв'ю з метою вивчення питання організації інклюзивної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.
Всього було опитано 41 особа. Модераторами виступали: д. соціол. наук, професор Дікова-Фаворська Олена Михайлівна та к. соціол. наук, доцент Павлова Дарина Михайлівна.
Цільові групи дослідження: директора ЗОНЗ; керівники районних та міських департаментів освіти; вчителі, які працюють в класах інтегрованого типу; батьки дітей, які навчаються в інтегрованих класах.
В результаті обговорення були отримані наступні результати:
- законодавча база розроблена та дозволяє реалізувати модель інклюзивної освіти в Україні;
- сформована готовність до спільного навчання дітей зі спеціальними освітніми потребами;
- оптимізована робота з підготовки фахівців для роботи в системі інклюзивної освіти.
У той же час учасники обговорення зазначали бар'єри, які не дозволяють повноцінно організувати інклюзивне навчання. Це, в першу чергу:
- недостатність фінансування;
- архітектурна недоступність;
- недосконалість транспортного сполучення.
Найбільш активно під час дискусії учасниками обговорювалися питання впровадження педагогічних інновацій у навчальний процес, систему підготовки фахівців, що працюють в інноваційних навчальних закладах. Не залишився без уваги й аспект формування громадської позиції всіх учасників освітнього процесу з формування толерантної взаємодії, поваги прав людини на отримання освіти.
Вперше під час проведення фокусованого групового інтерв'ю було піднято питання про відсутність методичних рекомендацій та спеціальної літератури з педагогічних інновацій в інклюзивній освіті у вищій школі.