Донедавна вважалось, що історія нашого університету веде відлік від 15 липня 1920р., коли формально утворився Київський інститут народної освіти (КІНО), що також носив ім'я М.П.Драгоманова. Але історико-педагогічні розвідки останнього десятиріччя, поглиблене вивчення відповідних архівних документів та матеріалів, проведені дискусії, наукові конференції та Круглі столи дають підстави для твердження, що вказана дата є формальною й фальсифікованою. Вона не враховує того факту, що створення КІНО мало більш глибоке історичне підґрунтя, уособлене в організаційних та інституційних формах систематичної підготовки світських вчителів у Києві, започаткованої ще у 1834 році Педагогічним Інститутом при Київському університеті Св. Володимира. Останній породив низку вищих Київських педагогічних навчальних закладів, наступність і спадкоємність еволюції яких до 1917 року жорстко контролювалась і забезпечувалась Міністерством народної освіти Російської імперії.
У 1920 році КІНО успадкував приміщення, професорсько-викладацький склад, бібліотеки і традиції підготовки вчительських кадрів Київського університету св. Володимира, Київського учительського інституту, Київських Вищих жіночих курсів, Фребелівського інституту дошкільної підготовки тощо. Тобто він став прямим наступником Педагогічного інституту при Університеті св. Володимира, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова.
Датою заснування НПУ має вважатись 21 листопада (4 грудня за новим стилем) 1834 року.
У короткому викладі історія розвитку нашого університету має такий вигляд:
4 грудня 1834 р. |
Фактичне відкриття при Київському університеті Св. Володимира „особливого виховного закладу” - Педагогічного інституту;
|
травень 1835 р. |
Випуск першої групи вчителів-екстернів, які пройшли атестацію в Педагогічному інституті;
|
1858 р. |
Перетворення Педагогічного інституту у Вищі дворічні педагогічні курси при Університеті Св. Володимира;
|
1863 р. |
Створення на їх основі самостійного навчального закладу - Київських Вищих педагогічних курсів;
|
1867 р. |
Відтворення Вищих педагогічних курсів при Університеті Св. Володимира, їх співробітництво із „зовнішніми” курсами;
|
1909 р. |
Перетворення Київських Вищих педагогічних чоловічих курсів в Учительський інститут;
|
1920 р. |
Включення Університету св. Володимира, Вищих жіночих курсів (Університету св. Ольги), Учительського інституту та інших закладів до Київського інституту народної освіти імені М.П. Драгоманова;
|
1933 р. |
Перетворення КІНО імені М.П. Драгоманова в Київський педагогічний інститут імені О.М. Горького (з 1936р.);
|
1991 р.
1993 р. |
Створення на цій основі Київського Державного педагогічного університету та повернення йому імені М.П.Драгоманова; Створення на цій базі Українського державного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;
|
1997 р. |
Надання Університетові статусу Національного. |
Відновлення дійсної історії становлення та розвитку вищої педагогічної освіти та її лідера Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова є нагальною потребою українського національного відродження, утвердження української державності, повноважного входження вітчизняної освіти до європейського освітнього простору як освіти глибоко історичної, фундаментальної, високоякісної, а відповідно й конкурентноздатної.
Драгоманов Михайло Петрович (30 (18) вересня 1841, Гадяч, Полтавська область - 2 липня (20 червня) 1895, Софія) - український публіцист, історик, філософ, економіст, літературознавець, фольклорист, громадський діяч. Один із організаторів "Старої громади" у Києві. Доцент Київського університету (1870-1876). Після звільнення за політичну неблагонадійність емігрував до Женеви, де очолював осередок української політичної еміграції (1876-1889). Професор Софійського університету (1889–1895).
Батьки М.Драгоманова, дрібнопомісні дворяни, нащадки козацької старшини, були освіченими людьми, поділяли ліберальні для свого часу погляди. «Я надто зобов’язаний своєму батьку, який розвив у мені інтелектуальні інтереси, з яким у мене не було морального розладу і боротьби...» — згадував пізніше Михайло Петрович. З 1849 по 1853 рік юнак навчався в Гадяцькому повітовому училищі, де, з-поміж інших дисциплін, виділяв історію, географію, мови, захоплювався античним світом. Продовжував своє навчання допитливий хлопець у Полтавській гімназії. Це були часи накопичення знань, розширення поля інтересів, захоплення новітніми політичними течіями. М.Драгоманов вражав викладачів своєю надзвичайною цілеспрямованістю, працьовитістю, освіченістю. Його сестра Ольга (майбутня письменниця Олена Пчілка, мати Лесі Українки) згадувала, що «книжок... Михайло перечитав ще в гімназії таку силу і таких авторів, що багато учнів середніх шкіл пізніших часів... здивувались би, почувши, що між тими авторами були й такі... як Шлосер, Маколей, Прескот, Гізо». Восени 1859 року М.Драгоманов вступає на історико-філологічний факультет Київського університету. Тут у нього з’являються значно ширші і більші можливості вдосконалювати свою загальну освіту, повніше і живіше знайомитися з тими суспільними і політичними процесами, що постійно зароджувалися у неспокійному студентському середовищі. Університет тих часів являв собою один із найважливіших осередків наукового, культурного і громадського життя. Значною мірою це була заслуга попечителя цього закладу, славетного хірурга М.Пирогова, який «допустив у Києві de facto академічну свободу, схожу на європейську». М.Драгоманов намагався встигати й органічно поєднувати процес навчання з практичною громадською роботою, на яку підштовхували розбуджені загальною ситуацією політичні настрої.
Етапним у справі становлення М.Драгоманова як політичного і громадського діяча став його виступ над труною Шевченка у Києві, коли прах великого Кобзаря перевозили до Чернечої гори. Слова, сказані тоді ще юним промовцем: «Кожний, хто йде служити народу, тим самим надіває на себе терновий вінець», — виявилися пророчими. У 1863 році М.Драгоманов стає членом Громади. Ці об’єднання виникали як форма пробудження свідомості національної інтелігенції до пізнання української літератури, історії, культури, народного побуту, права. Пізніше у 70-х рр. з’явилися нові, молоді Громади, в статутах яких уже стояло питання про «самостійне політичне існування» України з «виборним народним правлінням». З середини 60-х років становлення М.Драгоманова як ученого відбувається у тісному взаємозв’язку з його публіцистичною діяльністю. По суті, в цих роботах М.Драгоманова — історичних, етнографічних, філологічних, соціологічних — мимоволі відбувається зміщення акцентування на політичне підґрунтя означуваного питання. У 1871 році Київський університет відряджає М.Драгоманова за кордон. Замість запланованих двох років молодий учений пробув там майже три, відвідавши за цей час Берлін, Прагу, Відень, Флоренцію, Гайдельберг, Львів. Особливе місце в політично-публіцистичній діяльності М.Драгоманова посідає Галичина. Він був одним з перших, хто намагався розбудити галицьке громадське життя, піднести рівень суспільної свідомості. Трирічне закордонне турне М.Драгоманова було надзвичайно плідним для молодого вченого. Він тепер міг критично оглянути й оцінити свої переконання, зіставляючи їх з наочним західноєвропейським досвідом. Наступ реакції, повторне запровадження утисків проти відроджуваних проявів української культури змусили М.Драгоманова виїхати за кордон і стати політичним емігрантом. Восени 1875 року Михайло Петрович через Галичину та Угорщину вирушає до Відня з наміром створити там осередок національної політичної думки, започаткувати випуск української газети. Прогресивний громадсько-політичний збірник «Громада» М.Драгоманов створив у Женеві восени 1876р. Було видано п’ять томів збірника. Головна тема «Громади» — дати якнайбільше матеріалів для вивчення України і її народу, його духовних починань і устремлінь до свободи і рівності серед світової спільноти. З другої половини 80-х рр. М.Драгоманова запрошують до співпраці ряд провідних видань Галичини. Становлення і розвиток радикальних рухів у Західній Україні, за свідченням І.Франка, стало останньою і, мабуть, найбільшою радістю в житті Драгоманова. У 1889 році Михайла Петровича запрошують на кафедру загальної історії історико-філологічного факультету Софійського університету Болгарії. Ім’я М.Драгоманова асоціювалося в свідомості прогресивної громадськості з боротьбою слов’янських народів за свободу, автономію, братерство.
Виважений і проникливий політик М.Драгоманов мучився тією задушливою атмосферою у суспільстві, що склалася на теренах Російської імперії у ставленні до національних меншин. Це був період перед черговим тотальним наступом на вільнолюбний настрій народу. «Пригнічений стан духу значною мірою збільшується від усвідомлення печального стану справ в Україні», — так свідчила Леся Українка про останні дні життя М.Драгоманова. Тимчасові поліпшення загального стану сприяли сплескам творчого піднесення, але несподівана смерть від розриву аорти 20 червня 1895 року обірвала життя великого вченого і громадського діяча. Похований М.Драгоманов у Софії. Літературознавчі погляди М. Драгоманова М. Драгоманов у своїх наукових і літературно-критичних працях 70— 90-х років («Література російська, великоруська, українська і галицька», 1873—1874 pp.; «Листи на Наддніпрянську Україну», 1893— 1894 pp.; «Святкування роковин Шевченка в «руському обществі», 1873 p.; «Війна з пам'яттю про Шевченка», 1882 р.; «Т. Шевченко в чужій хаті його імені», 1893 р. та ін.) вимагав, щоб література неодмінно керувалася принципами вірності правді життя, відповідала своєму часові, сягала проблемами та героями глибин суспільного життя. Велике значення мала розробка Драгомановим концепції народності літератури. Він наголошував на історичності цієї категорії, яка, постійно розвиваючись, оновлюючи зміст і форму, виявляла глибоку чутливість до суспільних і естетичних потреб народу. Підтримуючи у творчості українських письменників справді народне, М. Драгоманов вів рішучу боротьбу проти псевдонародності, провінційності та обмеженості літератури. Одним з перших в українському літературознавстві М. Драгоманов звернувся до аналізу романтизму як напряму в мистецтві, що в попередні десятиліття відіграло позитивну роль у становленні національної літератури, викликавши зацікавленість до усної народної творчості, етнографії, міфології українців. Цим самим було підготовлено передумови для реалізму, який став домінувати в українській літературі другої половини XIX століття. Цікавою є сама концепція реалізму в естетиці М. Драгоманова, осердям якої є вимога безтенденційного, об'єктивного змалювання життя. Недооцінка переваг реалістичного способу відображення дійсності вела до того, що окремі українські письменники (наприклад О. Стороженко) малювали абстрактні схеми, а не живих людей, захоплювалися дидактизмом, у той час як художня творчість вимагає «виводити на сцену існуючі, а не видумані особи й становище». Досягнення реалізму в українській літературі вчений пов'язував з творчістю Тараса Шевченка, Марка Вовчка, Панаса Мирного, Івана Нечуя-Левицького, частково Юрія Федьковича. Займаючись порівняльним літературознавством, М.Драгоманов пропагував важливість загальнолюдських естетичних цінностей у розвиткові культури українського народу.
Делегація Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова з 6 по 10 липня 2015 року взяла участь в Міжнародній конференції «Східне партнерство в сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» TEMPUS (INOVEST), що відбулась у м. Vadul-lui-Voda, Р. Молдова.
З 9 по 12 червня 2015 року в м. Кишинів відбулась організаційна зустріч координаторів проекту INOVEST, на якій було узгоджено програму заключної міжнародної конференції, яка відбудеться 6-10 липня 2015 року.
19-21 червня 2015 року в м. Одеса, на базі пілотної школи проекту INOVEST – Одеської приватної гімназії «Мрія» відбувся психолого-педагогічний фестиваль «Школа в житті, життя в школі», в якому взяла участь координатор проекту від НПУ імені М.П, Драгоманова д. соціол.наук, професор О.М.Дікова-Фаворська. Учасникам фестивалю був запропонований дводенний майстер-клас «Педагогічні інновації в інклюзивній освіті».
Мінський міський інститу розвитку освіти |
Одеський обласний інститут удосконалення вчителів | Інститут неперервної освіти |
|
Білоруський державний педагогічний університет імені М.Танка |
Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського |
Державний педагогічний університет імені І.Креанге |
|
Гомельський державний університет імені Франциска Скорини |
Національний педагогічний університет імені М.П.драгоманова |
Бельцький державний університет імені Алеку Руссо | |
Міністерство освіти |
Міністерство освіти та науки |
Міністерство освіти |
-
Почесний драгоманівець уведений до Королівського ордену Непорочного зачаття Діви Марії Вілла-Вікозської
Почесний доктор філософії та професор у галузі зв’язків з громадськістю та комунікації Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Морітц Гунцінґер (м.Франкфурт-на-Майні, Німеччина) 4 лютого 2017 року на церемонії у соборі Браги був уведений до Королівського ордену Непорочного зачаття Діви Марії Вілла-Вікозської. Відзнака та диплом були вручені Його Королівською Високістю Дуарте Піу, герцогом Браганса і спадкоємцем корони Португалії. Серед гостей церемонії був спадкоємець покійного короля Руанди Юхі VI. Після інвеститури архієпископ Хорхе Ортіга, Предстоятель усього Піренейського півострову, відслужив Святу Месу.
-
НПУ імені М. П. Драгоманова за здоровий спосіб життя!
Пропагування здорового способу життя – один із пріоритетних напрямів роботи зі студентами у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Поліпшення фізичної підготовки студентської молоді відбувається у рамках навчального процесу на заняттях фізичної культури та на спортивних змаганнях усіх рівнів – університетських, міських, всеукраїнських, міжнародних.
Діяльність НПУ імені М. П. Драгоманова органічно пов’язана зі спортом у всіх його проявах, популяризуючи здоровий спосіб життя і через навчальний процес, і через різноманітні змагання та інші спортивні заходи. Цьому сприяє і активна діяльність факультету фізичного виховання та спорту і матеріально-технічна забезпеченість нашого спортивного комплексу.
Детальніше... -
10 липня 2015 року
Делегація Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова з 6 по 10 липня 2015 року взяла участь в Міжнародній конференції «Східне партнерство в сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» TEMPUS (INOVEST), що відбулась у м. Vadul-lui-Voda, Р. Молдова.
-
4 червня 2015 року
4 червня 2015 року в рамках семінару Міжнародного проекту «Східне партнерство у сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» (ІNOVEST) на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів було проведено круглий стіл «Використання інноваційних педагогічних технології під час створення інклюзивного середовища» з керівниками опорних (пілотних) загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області, які є учасниками Проекту.
Детальніше... -
3-4 квітня 2015р
На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся міжобласний науково-практичний семінар «Інноваційні технології підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими потребами».
Відкриваючи форум, Палько Т.В., директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосила, що міжобласний семінар у такому великому колі під егідою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА проводиться вперше.
Детальніше... -
2 квітня 2015р.
На базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів відбувся семінар для координаторів 30 опорних (пілотних) загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області, учасників Міжнародного проекту «INOVEST», які працюють в умовах інклюзії. Основними завданнями семінару було забезпечення науково-методичного супроводу впровадження інклюзивної освіти в закладах освіти області.
Детальніше... -
27 березня 2015 року
З метою інформатизації міжнародного проекту TEMPUS N530417-Tempus-1-2-12-1DE (INOVEST) «Східне партнерство в педагогічних інноваціях в інклюзивній освіті»27 березня 2015 року в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова відбулась науково-практична конференція «Педагогічні інновації в інклюзивній освіті».
Детальніше... -
22 березня 2015 року
27 березня 2015 року в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова в рамках міжнародного проекту INOVEST відбудеться конференція "Педагогічні інновації в інклюзивній освіті".
Детальніше...
Запрошуємо до участі всіх бажаючих. -
3 березня 2015 року
На базі Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів (директор д.біол. наук, професор Ісаєнко Володимир Миколайович) пройшов інформаційний день проекту INOVEST.
Слухачам було презентовано навчальні посібники, які забезпечують дистанційне навчання пілотних шкіл-учасників проекту.
-
2-5 лютого 2015 року
Виконавчий комітет проекту INOVEST мав робочу зустріч в Технологічному університеті м. Калсруе (Німеччина).
Були обговорені організаційні питання з підготовки та проведенню заключної конференції, в якій візьмуть участь учасники проекту, які проходили дистанційне навчання. НПУ імені М.П.Драгоманова забезпечує проведення майстер-класу з побудови моделі інклюзивного навчання у навчальному закладі (Дікова-Фаворська О.М.)
Конференція передбачає підготовку наукових тез з питань впровадження інклюзивної освіти.
Виконавчий комітет запрошує всіх зацікавлених осіб взяти участь у підготовці публікації.
Детальніше... -
10 грудня 2014 року
Для аспірантів НПУ імені М.П.Драгоманова було організовано workshop з педагогічних інновацій в інклюзивній освіті.
-
12 листопада 2014 року
Відбулась відкрита лекція д. соціол. наук, професора Дікової-Фаворської О.М. спецкурсу «Педагогічні інновації в інклюзивній освіті в вищій школі».
-
Жовтень 2014 року
Відповідно до умов проекту INOVEST університет отримав дві комп’ютерні лабораторії.
Рішенням ректорату вони будуть розміщені на базі інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів (Ісаєнко Володимир Миколайович, доктор біологічних наук, професор) та інститут дистанційного навчання (Кудін Анатолій Петрович, доктор фізико-математичних наук, професор).
Детальніше... -
15 жовтня 2014 року
На базі Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій (директор В.Б.Євтух, доктор іст. наук, професор) пройшов Інформаційний день проекту INOVEST.
Були презентовані нові навчальні спецкурси для магістрів, які розроблені в рамках реалізації проекту INOVEST.
-
26 - 30 травня 2014
Кишинів (Молдова)
Семінар, на який були запрошені розробники та автори навчальних посібників, щодо забезпечення дистанційного навчання цільових груп проекту, був надзвичайно насичений та цікавий. Проектні команди робили презентації своїх робіт, які викликали змістовні дискусії. Від нашого університету свої напрацювання представляли Олена Дікова-Фаворська (доктор соц. наук, професор), Сергій Яшанов (доктор педагогічних наук, професор), Володимир Ісаєнко (доктор біологічних наук, професор).
Детальніше... -
24 квітня 2014 року
Інформаційний день міжнародного проекту «Східне партнерство у сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» (INOVEST) на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів (м. Одеса).
В заході взяли участь директори пілотних шкіл, які залучені до дистанційного навчання згідно цілей проекту. Вони будуть опановувати педагогічні інновації в інклюзивній освіті. Навчання відбуватиметься за технологією серії вебінарів, що дозволить одночасно охопити слухачів з України, Молдови та Білорусі.
Від НПУ імені М.П. Драгоманова в заході взяла участь координатор проекту INOVEST Дікова-Фаворська О.М.
Детальніше... -
24–28 березня 2014 року
Для ознайомлення з досвідом реалізації концепції інклюзивного навчання в школах до Мінська (Білорусь) вирушила група експертів від Університету Драгоманова.
Серед них - Дікова-Фаворська Олена Михайлівна (доктор соціол. наук, професор), координатор проекту INOVEST від НПУ імені М.П. Драгоманова, Яшанов Сергій Микитович (доктор пед. наук, професор), Малежик Петро Михайлович (кандидат фіз.-мат. наук).
Детальніше... -
2 грудня 2013 року
2 грудня 2013 був проведений круглий стіл «Інклюзивна освіта: стан та перспективи розвитку в регіоні».
У роботі взяли участь керівники управлінських структур системи освіти обласного, міського та районного рівнів, представники громадських організацій інвалідів, директори приватних шкіл, які реалізують модель інклюзивної освіти, директори спеціалізованого училища-інтернату для дітей-інвалідів та громадські діячі.
Детальніше... -
30 вересня – 5 жовтня 2013 року
Координатор проекту INOVEST від університету вирушила до міста Стокгольм (Швеція), де мало відбутися обговорення методичних розробок для тренінгових курсів відповідно до завдань проекту INOVEST.
НПУ імені М.П. Драгоманова презентував навчальний посібник для студентів університетів, слухачів інститутів підвищення кваліфікації вчителів та менеджерів освіти «Педагогічні інновації в педагогічній освіті у вищому навчальному закладі» (автори: Дікова-Фаворська Олена Михайлівна (д. соціол. наук, професор.), Павлова Дарина Михайлівна (к. соціол. наук, доцент).
Детальніше... -
5 вересня 2013
На базі Університету імені М.П.Драгоманова відбувся моніторинг офісу TEMPUS в Україні щодо виконання завдань проекту, в якому взяли участь представники проектних команд від українських університетів-партнерів та інституту підвищення кваліфікації вчителів (м. Одеса).
В роботі моніторингу взяв участь науковий консультант проекту ІNOVEST, д. екон. наук, професор Сіміон Кайсин (Молдова).
-
20–24 травня 2013 року
Делегації з України, Молдови та Білорусі згідно з дорожньою картою проекту INOVEST, були запрошені до відомого іспанського університету міста Аліканте.
Учасники зустрічі затвердили план підготовки навчальних посібників для забезпечення тренінгових курсів проектуINOVEST. Були створені міжнародні команди для розробки методичних матеріалів щодо навчання трьох цільових груп проекту INOVEST: вчителів, директорів шкіл та промоутерів.
Детальніше... -
14–15 травня 2013 року
14–15 травня 2013 відбулася XV Міжнародна науково-практична конференція «Молодь в умовах нової соціальної перспективи».
Співорганізаторами заходу виступили Молодіжне об'єднання «Євроклуб» спільно з Інститутом соціології, психології та соціальних комунікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
На пленарних та секційних засіданнях були розглянуті питання самоактуалізації молоді, формування молодіжної культури, цінностей і норм, в тому числі здорового способу життя, а також сучасні тенденції розвитку інформаційного суспільства. Окремі напрямки роботи конференції були присвячені обговоренню формування сучасного світогляду в питаннях гендерної рівності; етнонаціональних вимірювань молодіжної проблематики, інтеграційних європейських процесів
Детальніше... -
Квітень 2013 року
У період з 5 по 20 квітня 2013 була проведена серія фокусованих групових інтерв'ю з метою вивчення питання організації інклюзивної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.
Всього було опитано 41 особа. Модераторами виступали: д. соціол. наук, професор Дікова-Фаворська Олена Михайлівна та к. соціол. наук, доцент Павлова Дарина Михайлівна.
Цільові групи дослідження: директора ЗОНЗ; керівники районних та міських департаментів освіти; вчителі, які працюють в класах інтегрованого типу; батьки дітей, які навчаються в інтегрованих класах.
Детальніше... -
2–3 квітня 2013 року
2–3 квітня 2013 був проведений Круглий стіл «Ключові аспекти інклюзивної освіти» за участю представників Національної асамблеї інвалідів України.
У роботі круглого столу взяли участь керівники навчальних закладів, представники громадських організацій інвалідів, модератори Лариса Байда, Олександр Азин.
Розглядався новий погляд щодо людей з інвалідністю через формування політики інклюзії. Аналізувалася ситуація з впровадження методів інклюзивного навчання дітей з функціональними обмеженнями здоров'я.
Акцент був зроблений на неопрацьованості методик для інклюзивного навчання молодих людей у вищих навчальних закладах.
Детальніше... -
4–7 березня 2013 року
Згідно з дорожньою картою проекту INOVEST, у березні 2013 р. відбулася робоча зустріч Виконавчого комітету на базі Технологічного університету м. Карлсруе (Німеччина).
Представники університетів–учасників проекту ознайомилися з досвідом реалізації моделі інклюзивної освіти Німеччини, яку представив Технологічний університет, що має власні технології навчання людей з вадами зору. Були відвідані спеціальні комп’ютерні лабораторії, обладнані з урахуванням потреб людини із глибокими порушеннями зору.
Представники від України, Молдови та Білорусі виступили з аналізом стану впровадження педагогічних інновацій в галузі інклюзивної освіти.
Під час зустрічі була обговорена дорожня карта проекту INOVEST.
Детальніше...
- Сайт проекту: www.inovest-project.eu
|
Першого березня 2013 року стартував міжнародний проект програми TEMPUS N530417-Tempus-1-2-12-1DE (INOVEST) «Східне партнерство в педагогічних інноваціях в інклюзивній освіті»
Головна мета проекту: сприяння впровадженню педагогічних інновацій в інклюзивну освіту Білорусі, України і Молдови та посилення координації безперервної освіти вчителів шляхом підвищення якості їх навчання і білоруських, українських та молдовських університетах в галузі педагогічних інновацій в інклюзивній освіті.
Специфічні цілі Inovest:
- Розробка і впровадження програм підготовки вчителів в галузі педагогічних інновацій для інклюзивної освіти (ІО).
- Запуск регіональної мережі (на базі одеського регіону) промоутерів для підтримки педагогічних інновацій в ІО.
- Підтримка педагогічних інновацій в ІО в Білорусі Молдові та Україні.
- Співробітництво між вчителями в школі та між школами.
- Співпраця з іншими службами, такими як охорона здоров’я соціальний захист та неурядові громадські організації.
Очікувані результати:
- Покращення розуміння важливості педагогічних інновацій в інклюзивній освіті.
- Публікація путівника з професійної підготовки вчителів в галузі педагогічних інновацій в ІО.
- Розробка програм підготовки вчителів в галузі педагогічних інновацій в ІО.
- Розробка та запровадження навчальних програм курсів та підручників для підготовки вчителів.
- Створення регіональної мережі промоутерів педагогічних інновацій в інклюзивній освіті.
Почесний доктор філософії та професор у галузі зв’язків з громадськістю та комунікації Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Морітц Гунцінґер (м.Франкфурт-на-Майні, Німеччина) 4 лютого 2017 року на церемонії у соборі Браги був уведений до Королівського ордену Непорочного зачаття Діви Марії Вілла-Вікозської. Відзнака та диплом були вручені Його Королівською Високістю Дуарте Піу, герцогом Браганса і спадкоємцем корони Португалії. Серед гостей церемонії був спадкоємець покійного короля Руанди Юхі VI. Після інвеститури архієпископ Хорхе Ортіга, Предстоятель усього Піренейського півострову, відслужив Святу Месу.
Пропагування здорового способу життя – один із пріоритетних напрямів роботи зі студентами у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Поліпшення фізичної підготовки студентської молоді відбувається у рамках навчального процесу на заняттях фізичної культури та на спортивних змаганнях усіх рівнів – університетських, міських, всеукраїнських, міжнародних.
Діяльність НПУ імені М. П. Драгоманова органічно пов’язана зі спортом у всіх його проявах, популяризуючи здоровий спосіб життя і через навчальний процес, і через різноманітні змагання та інші спортивні заходи. Цьому сприяє і активна діяльність факультету фізичного виховання та спорту і матеріально-технічна забезпеченість нашого спортивного комплексу.
Делегація Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова з 6 по 10 липня 2015 року взяла участь в Міжнародній конференції «Східне партнерство в сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» TEMPUS (INOVEST), що відбулась у м. Vadul-lui-Voda, Р. Молдова.
4 червня 2015 року в рамках семінару Міжнародного проекту «Східне партнерство у сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» (ІNOVEST) на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів було проведено круглий стіл «Використання інноваційних педагогічних технології під час створення інклюзивного середовища» з керівниками опорних (пілотних) загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області, які є учасниками Проекту.
На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся міжобласний науково-практичний семінар «Інноваційні технології підтримки інклюзивного навчання дітей з особливими потребами».
Відкриваючи форум, Палько Т.В., директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосила, що міжобласний семінар у такому великому колі під егідою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА проводиться вперше.
На базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів відбувся семінар для координаторів 30 опорних (пілотних) загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області, учасників Міжнародного проекту «INOVEST», які працюють в умовах інклюзії. Основними завданнями семінару було забезпечення науково-методичного супроводу впровадження інклюзивної освіти в закладах освіти області.
З метою інформатизації міжнародного проекту TEMPUS N530417-Tempus-1-2-12-1DE (INOVEST) «Східне партнерство в педагогічних інноваціях в інклюзивній освіті»27 березня 2015 року в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова відбулась науково-практична конференція «Педагогічні інновації в інклюзивній освіті».
27 березня 2015 року в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова в рамках міжнародного проекту INOVEST відбудеться конференція "Педагогічні інновації в інклюзивній освіті".
Запрошуємо до участі всіх бажаючих.
На базі Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів (директор д.біол. наук, професор Ісаєнко Володимир Миколайович) пройшов інформаційний день проекту INOVEST.
Слухачам було презентовано навчальні посібники, які забезпечують дистанційне навчання пілотних шкіл-учасників проекту.
Виконавчий комітет проекту INOVEST мав робочу зустріч в Технологічному університеті м. Калсруе (Німеччина).
Були обговорені організаційні питання з підготовки та проведенню заключної конференції, в якій візьмуть участь учасники проекту, які проходили дистанційне навчання. НПУ імені М.П.Драгоманова забезпечує проведення майстер-класу з побудови моделі інклюзивного навчання у навчальному закладі (Дікова-Фаворська О.М.)
Конференція передбачає підготовку наукових тез з питань впровадження інклюзивної освіти.
Виконавчий комітет запрошує всіх зацікавлених осіб взяти участь у підготовці публікації.
Для аспірантів НПУ імені М.П.Драгоманова було організовано workshop з педагогічних інновацій в інклюзивній освіті.
Відбулась відкрита лекція д. соціол. наук, професора Дікової-Фаворської О.М. спецкурсу «Педагогічні інновації в інклюзивній освіті в вищій школі».
Відповідно до умов проекту INOVEST університет отримав дві комп’ютерні лабораторії.
Рішенням ректорату вони будуть розміщені на базі інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів (Ісаєнко Володимир Миколайович, доктор біологічних наук, професор) та інститут дистанційного навчання (Кудін Анатолій Петрович, доктор фізико-математичних наук, професор).
На базі Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій (директор В.Б.Євтух, доктор іст. наук, професор) пройшов Інформаційний день проекту INOVEST.
Були презентовані нові навчальні спецкурси для магістрів, які розроблені в рамках реалізації проекту INOVEST.
Кишинів (Молдова)
Семінар, на який були запрошені розробники та автори навчальних посібників, щодо забезпечення дистанційного навчання цільових груп проекту, був надзвичайно насичений та цікавий. Проектні команди робили презентації своїх робіт, які викликали змістовні дискусії. Від нашого університету свої напрацювання представляли Олена Дікова-Фаворська (доктор соц. наук, професор), Сергій Яшанов (доктор педагогічних наук, професор), Володимир Ісаєнко (доктор біологічних наук, професор).
Інформаційний день міжнародного проекту «Східне партнерство у сфері педагогічних інновацій в інклюзивній освіті» (INOVEST) на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів (м. Одеса).
В заході взяли участь директори пілотних шкіл, які залучені до дистанційного навчання згідно цілей проекту. Вони будуть опановувати педагогічні інновації в інклюзивній освіті. Навчання відбуватиметься за технологією серії вебінарів, що дозволить одночасно охопити слухачів з України, Молдови та Білорусі.
Від НПУ імені М.П. Драгоманова в заході взяла участь координатор проекту INOVEST Дікова-Фаворська О.М.