Наукова діяльність, як цілісне, неподільне поняття
- rellikso
- Автор теми
- Відвідувач
16 років 5 місяців тому #870
від rellikso
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Наукова діяльність... У сучасних умовах на наукові розробки й організацію наукової діяльності затрачаються величезні матеріальні, фінансові й людські ресурси... У повсякденній роботі вчений більшою мірою зацікавлений отриманням кінцевого результату своєї роботи, що цілком природно... Держава ж зацікавлена в зменшенні часу, необхідного для одержання кінцевих результатів досліджень і підвищення ефективності цих результатів. Дотримання інтересів обох сторін практично неможливе без грамотного планування наукової діяльності.
Що ж потрібно для складання грамотного плану проведення наукової праці (дослідження)? У першу чергу необхідно розуміти, що кожна конкретна робота (дослідження) є частиною такого всеосяжного поняття, як «наукова діяльність»... Відповідно, необхідно мати загальне уявлення про те, що собою представляє поняття «наукова діяльність» (щоб згодом перейти від цього загального до частки), з яких компонентів складається, чи можливо її автоматизувати й, якщо так, то якою мірою...
На перший погляд ці завдання уявляються нерозв'язними в принципі або, щонайменше, надзвичайно складними для виконання... Але в той же час - надзвичайно цікавими і корисними, оскільки дозволяють одержати чітке структуроване розуміння предмета діяльності вченого (дослідника) у стратегічній перспективі, підвищити ефективність його діяльності й діяльності науки в цілому.
Зацікавившись цими питаннями, у пошуках якщо не чітких відповідей, то, хоча б напрямків, у яких варто вести свою роботу над питанням, я бродив по Мережі ... І був приємно здивований, коли виявив, що я не самотній у своїх пошуках... На сайті sr.scientials.com («Курилка», нова спеціалізована соціальна мережа для вчених і викладачів, яку можна використати для обміну думками з питань, пов'язаним з науковою й педагогічною діяльністю, висувати й обговорювати різні ідеї й т.д.) мені попалася стаття під назвою «До питання про необхідність створення автоматизованої інформаційної системи керування науковою діяльністю у вищому навчальному закладі», ознайомитися з якою можна, перейшовши за цим посиланням . З одного боку, начебто б, трохи вузькувато, оскільки науковою діяльністю, крім ВНЗ, займаються (у першу чергу) науково-дослідні інститути, лабораторії. Але з іншого боку - такий підхід представляється стратегічно вірним, оскільки саме у вищих навчальних закладах кується майбутнє нашої науки, виховуються майбутні вчені й дослідники, яким має бути приймати естафету в нинішньої когорти діячів науки.
Що ж потрібно для складання грамотного плану проведення наукової праці (дослідження)? У першу чергу необхідно розуміти, що кожна конкретна робота (дослідження) є частиною такого всеосяжного поняття, як «наукова діяльність»... Відповідно, необхідно мати загальне уявлення про те, що собою представляє поняття «наукова діяльність» (щоб згодом перейти від цього загального до частки), з яких компонентів складається, чи можливо її автоматизувати й, якщо так, то якою мірою...
На перший погляд ці завдання уявляються нерозв'язними в принципі або, щонайменше, надзвичайно складними для виконання... Але в той же час - надзвичайно цікавими і корисними, оскільки дозволяють одержати чітке структуроване розуміння предмета діяльності вченого (дослідника) у стратегічній перспективі, підвищити ефективність його діяльності й діяльності науки в цілому.
Зацікавившись цими питаннями, у пошуках якщо не чітких відповідей, то, хоча б напрямків, у яких варто вести свою роботу над питанням, я бродив по Мережі ... І був приємно здивований, коли виявив, що я не самотній у своїх пошуках... На сайті sr.scientials.com («Курилка», нова спеціалізована соціальна мережа для вчених і викладачів, яку можна використати для обміну думками з питань, пов'язаним з науковою й педагогічною діяльністю, висувати й обговорювати різні ідеї й т.д.) мені попалася стаття під назвою «До питання про необхідність створення автоматизованої інформаційної системи керування науковою діяльністю у вищому навчальному закладі», ознайомитися з якою можна, перейшовши за цим посиланням . З одного боку, начебто б, трохи вузькувато, оскільки науковою діяльністю, крім ВНЗ, займаються (у першу чергу) науково-дослідні інститути, лабораторії. Але з іншого боку - такий підхід представляється стратегічно вірним, оскільки саме у вищих навчальних закладах кується майбутнє нашої науки, виховуються майбутні вчені й дослідники, яким має бути приймати естафету в нинішньої когорти діячів науки.
Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.
Час відкриття сторінки: 1.259 секунд