І Морозівські читання, наукова конференція
- moroz_kf
- Автор теми
- Відвідувач
- moroz_kf
- Автор теми
- Відвідувач
14 років 2 місяців тому #1145
від moroz_kf
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
вибираємо тему для обговорення
зміна методологічних підходів до змісту навчання у вищій школі: знаннєва і компетентнісна парадигми;
- сучасна трансформація традиційних моделей університетської освіти;
- кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищому закладі освіти;
- контекстно-професійна модель підготовки фахівця;
- диверсифікація мети і профілів бакалаврату та магістратури;
- якість вищої освіти як ключова проблема Болонського процесу;
- проектування та інноваційні технології в педагогічному процесі вищої школи;
- розвиток освітнього і наукового простору – двоєдина мета Болонського реформування.
Scientific trends:
- Changing of methodological approaches to the essence of education at high school: knowledge and competence paradigms.
- Comprehensive transformation of traditional educational models at high school.
- Credit-module system of organization of studying process at high school.
- Context-professional model of specialist’s training and education.
- Diversification of aim and profiles of studying at Bachelor’s and Magister’s degree.
- Quality of high education as the main problem of Bologna process.
- Project–making and innovative technologies in the pedagogical process of high school.
- Development of educational and scientific environment – binary aim of Bologna’s reforms.
зміна методологічних підходів до змісту навчання у вищій школі: знаннєва і компетентнісна парадигми;
- сучасна трансформація традиційних моделей університетської освіти;
- кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищому закладі освіти;
- контекстно-професійна модель підготовки фахівця;
- диверсифікація мети і профілів бакалаврату та магістратури;
- якість вищої освіти як ключова проблема Болонського процесу;
- проектування та інноваційні технології в педагогічному процесі вищої школи;
- розвиток освітнього і наукового простору – двоєдина мета Болонського реформування.
Scientific trends:
- Changing of methodological approaches to the essence of education at high school: knowledge and competence paradigms.
- Comprehensive transformation of traditional educational models at high school.
- Credit-module system of organization of studying process at high school.
- Context-professional model of specialist’s training and education.
- Diversification of aim and profiles of studying at Bachelor’s and Magister’s degree.
- Quality of high education as the main problem of Bologna process.
- Project–making and innovative technologies in the pedagogical process of high school.
- Development of educational and scientific environment – binary aim of Bologna’s reforms.
Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.
- yunus
- Відвідувач
14 років 2 місяців тому #1153
від yunus
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Шановні колеги!
Прийміть привітання з Німеччини!
В першу чергу мене цікавить, як на вашу думку, зміниться система вищої освіти в Україні? Чи приніс Болонський процес зрушення в кращий бік?
Прийміть привітання з Німеччини!
В першу чергу мене цікавить, як на вашу думку, зміниться система вищої освіти в Україні? Чи приніс Болонський процес зрушення в кращий бік?
Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.
- sebastiano
- Відвідувач
14 років 2 місяців тому #1155
від sebastiano
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
My greetings from Mexico to participants of the Conference!
In my opinion the main problem for higher education that public and higher education have fallen prey to forces of commercialization, privatization, and market considerations that undermine civic and critical learning while devaluing young people as a referent for a democratic and just future.
In my opinion the main problem for higher education that public and higher education have fallen prey to forces of commercialization, privatization, and market considerations that undermine civic and critical learning while devaluing young people as a referent for a democratic and just future.
Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.
Час відкриття сторінки: 0.204 секунд